Οι άλλοι 12 παράγοντες που επηρεάζουν το παιδί με Δυσλεξία/μαθησιακές δυσκολίες
Όταν ένα παιδί αντιμετωπίζει δυσλεξία τότε και όλη η οικογένεια αντιμετωπίζει δυσλεξία. Όταν σε μια σχολική τάξη υπάρχει ένας ή περισσότεροι μαθητές με δυσλεξία/μαθησιακές δυσκολίες που σημαίνει ότι δυσκολεύονται να μάθουν, να κατανοήσουν και να επεξεργαστούν τις γλωσσικές πληροφορίες τότε όλη η σχολική τάξη επηρεάζεται.

Έτσι κάθε περίπτωση δυσλεκτικού παιδιού αποτελει μοναδική περίπτωση γιατί: α) η Δυσλεξία εμφανίζεται με διαφορετική μορφή δυσκολιών ως προς τη ποιότητα των συμπτωμάτων και β) υπάρχουν 12 βασικοί προσδιοριστικοί παράγοντες που επηρεάζουν τη κάθε περίπτωση.
Αυτοί είναι:
- Η ιδιοσυγκρασία, χαρακτήρας του παιδιού.
- Η σχέση του με τους δασκάλους του.
- Ο τρόπος που αντιμετωπίζει το οικογενειακό περιβάλλον το γεγονός ότι το παιδί αντιμετωπίζει δυσκολίες στις σχολικές του δεξιότητες.
- Τα μέτρα αντιμετώπισης που έχουν παρθεί μέχρι εκείνη τη στιγμή.
- Η εικόνα που έχει το ίδιο το παιδί για τον εαυτό του.
- Η γενική στάση του απέναντι στη μάθηση.
- Η ηλικία έναρξης της παρέμβασης.
- Η σχέση με τον ειδικό που το βοηθά να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες του.
- Η γνώση του δυσλεκτικού παιδιού για τη φύση των δυσκολιών που αντιμετωπίζει.
- Η πρόθεση και διάθεση του οικογενειακού περιβάλλοντος να συμμετέχει στη διαδικασία ενίσχυσης του παιδιού.
- Η πρόθεση και διάθεση του σχολικού περιβάλλοντος να συμμετέχει στη διαδικασία ενίσχυσης του παιδιού.
- Η σύνδεση και συνεργασία μεταξύ οικογένειας, ειδικού και σχολείου.
της Άσπας Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
Πηγή: dyslexiaathome.blogspot.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου