Τρίτη 5 Μαρτίου 2013

Ευρωπαϊκή Ημέρα Λογοθεραπείας 
η 6η Μαρτίου


Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Λογοπεδικών - Λογοθεραπευτών διοργανώνει διάφορες δράσεις σε όλη την πόλη και τη χώρα με στόχο την ευαισθητοποίηση του κοινού για τις Ειδικές Αναπτυξιακές Διαταραχές Λόγου (Ειδική Γλωσσική Διαταραχή), αποτελούν το φετινό κεντρικό θέμα για τον εορτασμό της. 



Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα του συλλόγου























Κυριακή 3 Μαρτίου 2013


Οι άλλοι 12 παράγοντες που επηρεάζουν το παιδί με Δυσλεξία/μαθησιακές δυσκολίες




Όταν ένα παιδί αντιμετωπίζει δυσλεξία τότε και όλη η οικογένεια αντιμετωπίζει δυσλεξία. Όταν σε μια σχολική τάξη υπάρχει ένας ή περισσότεροι μαθητές με δυσλεξία/μαθησιακές δυσκολίες που σημαίνει ότι δυσκολεύονται να μάθουν, να κατανοήσουν και να επεξεργαστούν τις γλωσσικές πληροφορίες τότε όλη η σχολική τάξη επηρεάζεται.

Το δυσλεκτικό άτομο όμως δεν είναι μόνο η δυσλεξία του. Αποτελεί μια ξεχωριστή προσωπικότητα με όλα εκείνα τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που υπαγορεύουν τη στάση του απέναντι στη μάθηση, στην ιδιαιτερότητα του και στην ανάγκη για προσπάθεια. 

Έτσι κάθε περίπτωση δυσλεκτικού παιδιού αποτελει μοναδική περίπτωση γιατί: α) η Δυσλεξία εμφανίζεται με διαφορετική μορφή δυσκολιών ως προς τη ποιότητα των συμπτωμάτων και β) υπάρχουν 12 βασικοί προσδιοριστικοί παράγοντες που επηρεάζουν τη κάθε περίπτωση.

Αυτοί είναι:
  • Η ιδιοσυγκρασία, χαρακτήρας του παιδιού.
  • Η σχέση του με τους δασκάλους του.
  • Ο τρόπος που αντιμετωπίζει το οικογενειακό περιβάλλον το γεγονός ότι το παιδί αντιμετωπίζει δυσκολίες στις σχολικές του δεξιότητες.
  • Τα μέτρα αντιμετώπισης που έχουν παρθεί μέχρι εκείνη τη στιγμή.
  • Η εικόνα που έχει το ίδιο το παιδί για τον εαυτό του.
  • Η γενική στάση του απέναντι στη μάθηση.
  • Η ηλικία έναρξης της παρέμβασης.
  • Η σχέση με τον ειδικό που το βοηθά να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες του.
  • Η γνώση του δυσλεκτικού παιδιού για τη φύση των δυσκολιών που αντιμετωπίζει.
  • Η πρόθεση και διάθεση του οικογενειακού περιβάλλοντος να συμμετέχει στη διαδικασία ενίσχυσης του παιδιού.
  • Η πρόθεση και διάθεση του σχολικού περιβάλλοντος να συμμετέχει στη διαδικασία ενίσχυσης του παιδιού. 
  • Η σύνδεση και συνεργασία μεταξύ οικογένειας, ειδικού και σχολείου.



της Άσπας Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος

Πηγή: dyslexiaathome.blogspot.gr